contact
Mei 2023

Smakelijk weten

Nieuwe campagne

Een 3,5 minuten durende film over de kracht van de groente- en fruitsector.

Wat hebben een flat van drie tot vier verdiepingen, 18.000 voetbalvelden en de banaan in de achterzak van een wielrenner te maken met de groente- en fruitsector? Die vragen worden sinds vandaag beantwoord op de website 'Smakelijkweten.nl'.  Een initiatief van de groente- en fruitsector om smakelijke weetjes over groenten en fruit wereldkundig te maken. 

We vinden het de normaalste zaak van de wereld om dagelijks te kunnen kiezen uit een gevarieerd aanbod aan groenten en fruit. We eten het omdat het lekker is, of omdat we weten dat het gezond is, of allebei. Daarbij verwachten we dat het veilig is, duurzaam wordt geproduceerd en altijd beschikbaar is. Maar dat gaat niet vanzelf. Dit is een gigantische uitdaging die alleen maar groter wordt. 

De wereld voeden 

Er zijn in Nederland  20.000 mensen elke dag in de weer met de in- en verkoop van groenten en fruit én alles wat erbij komt kijken om dat kleurrijke en gezonde aanbod aan groenten en fruit van de producent tot in de winkel te krijgen. Deze groep omvat telersverenigingen, groothandels, importeurs, exporteurs, verpakkers, groente- en fruitsnijderijen en logistieke dienstverleners. Van oorsprong zijn het vaak familiebedrijven, zo dus ook Combilo. We gaan sinds jaar en dag de uitdaging aan om een gezond aanbod aan producten beschikbaar te maken. Met oog voor innovatie, respect voor onze wereld, doorzettingsvermogen, passie en vakmanschap, dragen ze hun steentje bij aan die immense opgave om de wereld te voeden. Deze elementen zijn te zien in de corporate story 'Toekomst vol mogelijkheden': een 3,5 minuten durende film over de kracht van de groente- en fruitsector. Gemaakt door 1Camera, Award winning videoproducent uit Amsterdam. 

Wereld aan mogelijkheden

De film is ook op de website van Smakelijkweten.nl terug te vinden. Evenals de smakelijke weetjes over groente en fruit. De gewoonste zaak van de wereld, maar met een wereld aan mogelijkheden voor consumenten, werkzoekers, innovators en noem maar op. Daarmee zijn we een gids naar een gezonde generatie.

Bron: GroentenFruit Huis 

Benieuwd naar de andere nieuwsberichten?

Terug naar overzicht